-
Urząd wojewódzki
- Dane teleadresowe
-
Wydziały
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny i Nadzoru
- Biuro Dyrektora Generalnego
- Wydział Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Wydział Rozwoju i Współpracy Terytorialnej
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Dyspozytornia Medyczna
- Wydział Zdrowia
- Wydział Polityki Społecznej
- Prawne podstawy działalności
- Statut, Regulamin
- Majątek urzędu
- Budżet Wojewody
- Administracja
- Delegatury Urzędu
- Oświadczenia o stanie majątkowym
- Regulamin używania kart płatniczych
- Sprawy do załatwienia w urzędzie
- Dziennik Urzędowy i Akty prawne
- Rejestry, ewidencje, archiwa
- Kontrole i audyt wewnętrzny
- Zamówienia publiczne
- Ogłoszenia
- Obwieszczenia
- Programy
- Praca w DUW
- Dostęp do informacji publicznej
- Koordynator dostępności
Oddział Kontroli Finansowej
Oddział Kontroli Finansowej
Kierownik Oddziału
Anna Rosiecka
tel.: 71 340 66 71
Do zadań Wydziału Kontroli w zakresie Oddziału Kontroli Finansowej należy m.in.:
- prowadzenie kontroli finansowych w zakresie przewidzianym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w jednostkach podległych Wojewodzie, w jednostkach samorządu terytorialnego województwa dolnośląskiego oraz w innych podmiotach wykorzystujących środki publiczne;
- prowadzenie kontroli w podmiotach wskazanych przez centralne organy administracji rządowej;
- opracowywanie propozycji do planu i harmonogramu kontroli w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności oraz opracowywanie czynników/analizy ryzyka do wyboru projektów do kontroli i ich aktualizacja;
- prowadzanie kontroli realizacji inwestycji/przedsięwzięć w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, w tym kontroli wykonania i kontroli weryfikacji wydatków;
- użytkowanie i wykorzystywanie danych z narzędzia informatycznego Arachne, opracowanego przez Komisję Europejską;
- prowadzenie czynności mających na celu eliminowanie podwójnego finansowania oraz zapobieganie, identyfikowanie i korygowanie poważnych nieprawidłowości w zakresie kontroli przeprowadzanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, jak również przekazywanie odpowiednim instytucjom informacji o poważnych nieprawidłowościach;
- prowadzenie wewnętrznych kontroli finansowanych w komórkach organizacyjnych Urzędu w zakresie rozliczania dotacji;
- opracowywanie projektów zawiadomień do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w województwie dolnośląskim o naruszeniach dyscypliny finansów publicznych, stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych kontroli oraz zawiadomień organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku stwierdzenia nadużyć;
- sporządzanie półrocznych, kwartalnych oraz rocznych informacji o działalności kontrolnej Oddziału;
- koordynowanie prac - w przypadku wyznaczenia Wydziału jako wiodącego – w realizacji wniosków pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli;
- przygotowywanie w ramach nadzoru sprawowanego w imieniu Wojewody Dolnośląskiego jako dysponenta części budżetowej - na podstawie wyników kontroli własnych i zewnętrznych organów kontroli - ogólnych wniosków, kierowanych do jednostek dysponujących środkami publicznymi, wskazujących obszary ryzyka oraz zaleceń mających na celu eliminowanie nieprawidłowości.
liczba wejść: 199
Metryka strony
Data publikacji : 14.08.2024 Data modyfikacji : 19.08.2024
Rejestr zmian
Osoba publikująca: Daleczko Tadeusz
Biuro Administracji i Logistyki
Autor :