-
Urząd wojewódzki
- Dane teleadresowe
-
Wydziały
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
-
Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli
- Oddział Kontroli, Skarg i Egzekucji
- Oddział Nadzoru
- Oddział Prawny
- Organizacje współpracujące z Wydziałem Prawnym, Nadzoru i Kontroli
- Rozstrzygnięcia nadzorcze Wojewody Dolnośląskiego
- Redakcja Dziennika Urzędowego Województwa Dolnośląskiego
- Opinie, stanowiska i zalecenia organów centralnych i naczelnych
- Stanowiska Wojewody Dolnośląskiego
- Szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Wydział Organizacji i Rozwoju
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Zespół Ochrony Informacji Niejawnych
- Zespół do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej
- Dyspozytornia Medyczna
- Prawne podstawy działalności
- Statut, Regulamin
- Majątek urzędu
- Budżet Wojewody
- Administracja
- Delegatury Urzędu
- Oświadczenia o stanie majątkowym
- Regulamin używania kart płatniczych
- Sprawy do załatwienia w urzędzie
- Dziennik Urzędowy i Akty prawne
- Rejestry, ewidencje, archiwa
- Kontrole i audyt wewnętrzny
- Zamówienia publiczne
- Ogłoszenia
- Obwieszczenia
- Programy
- Praca w DUW
- Dostęp do informacji publicznej
- Koordynator dostępności
Oddział Kontroli, Skarg i Egzekucji
Oddział Kontroli, Skarg i Egzekucji
Kierownik Oddziału
Magdalena Kremienowska
tel.: 71 340 67 10
e-mail: skargiwnioski@duw.pl
Zastępca Kierownika Oddziału
Katarzyna Lipke
tel.: 71 340 68 12
e-mail: skargiwnioski@duw.pl
Zadania Oddziału:
- koordynowanie działalności kontrolnej zewnętrznej Wojewody;
- sporządzanie okresowego planu kontroli zewnętrznych Wojewody;
- nadzór nad realizacją okresowego planu kontroli zewnętrznych Wojewody;
- wykonywanie kontroli realizacji przez jednostki samorządu terytorialnego zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z ustaw:
- o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
- prawo geologiczne i górnicze,
- o odpadach,
- o odpadach wydobywczych,
- o lasach,
- prawo ochrony środowiska,
- o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy,
- o ewidencji ludności,
- o dowodach osobistych,
- prawo o aktach stanu cywilnego,
- o zmianie imienia i nazwiska,
- o fundacjach,
- o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
- o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- o przeciwdziałaniu narkomanii,
- o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych,
- o ochronie zwierząt,
- prawo łowieckie,
- prawo wodne,
- o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
- ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- prawo o ustroju sądów powszechnych;
- wykonywanie kontroli zewnętrznych w przedmiocie wypełniania przez stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego obowiązków określonych w ustawie z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- kontrola wykonywania i dokumentowania badań lekarskich i psychologicznych oraz wydawania orzeczeń lekarskich i psychologicznych w zakresie pozwoleń na broń;
- kontrola wykonywania i dokumentowania badań lekarskich i psychologicznych oraz wydawania orzeczeń lekarskich i psychologicznych w zakresie licencji detektywa;
- kontrola przygotowania i przebiegu kwalifikacji wojskowej w organach samorządu terytorialnego;
- wykonywanie kontroli wewnętrznych w Urzędzie;
- wykonywanie kontroli działalności tłumaczy przysięgłych;
- koordynowanie przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji wpływających do Urzędu w tym:
- prowadzenie rejestrów wpływających do Wojewody skarg, wniosków i petycji,
- przekazywanie skarg, wniosków i petycji właściwym wydziałom/biurom Urzędu,
- przyjmowanie i przekazywanie do Biura Wojewody albo Dyrektora Generalnego pisemnych zgłoszeń w zakresie osobistego spotkania z Wojewodą, I Wicewojewodą, II Wicewojewodą albo Dyrektorem Generalnym,
- dokonywanie okresowej analizy merytorycznej wpływających do Urzędu skarg i wniosków,
- sporządzanie corocznych informacji zbiorczych o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim oraz ich publikacja na stronie internetowej Urzędu;
- nadzór i kontrola nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków przez jednostki samorządu terytorialnego;
- współdziałanie z Najwyższą Izbą Kontroli oraz innymi organami kontroli państwowej w zakresie realizacji ich zadań ustawowych w Urzędzie oraz nadzorowanie terminowości, sposobu wykorzystania przez wydziały zgłaszanych Wojewodzie uwag i zaleceń zawartych w wystąpieniach pokontrolnych;
- organizowanie, wykonywanie i koordynowanie na polecenie Wojewody kontroli zadań wykonywanych przez organy zespolonej administracji rządowej, wynikających z ustaw i innych aktów prawnych, ustaleń Rady Ministrów oraz zarządzeń i poleceń Prezesa Rady Ministrów oraz Ministrów;
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym, wynikających z decyzji własnych Wojewody oraz z decyzji z zakresu administracji rządowej, wydanych przez przedsiębiorstwa państwowe i inne państwowe jednostki organizacyjne, spółdzielnie, stowarzyszenia, organizacje zawodowe i samorządowe oraz inne organizacje społeczne;
- kontrola nad wykonywaniem zadań z zakresu postępowań egzekucyjnych, zleconych przez Wojewodę innym organom;
- prowadzenie listy organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia na obszarze województwa dolnośląskiego punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz nieodpłatnej mediacji;
- przyjmowanie i analiza oświadczeń majątkowych, składanych przez osoby zobowiązane ustawami o samorządzie terytorialnym, w tym:
- weryfikacja pod względem merytorycznym i formalnym oświadczeń majątkowych,
- porównywanie z oświadczeniami majątkowymi złożonymi w roku poprzednim,
- współpraca z organami administracji skarbowej w zakresie kontroli oświadczeń majątkowych,
- sporządzanie dla potrzeb Wojewody i samorządów sprawozdań z przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych;
- udostępnianie danych wynikających z oświadczeń majątkowych w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem powiatom dotacji na zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej;
- prowadzenie postępowania administracyjnego w pierwszej instancji dotyczącego odmowy udostępnienia danych w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie zadań Wydziału.
Szczegółowy opis zadań Oddziału znajduje się w Regulaminie Urzędu.
- Polityka prywatności Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Ochrona danych osobowych RODO - klauzule informacyjne
liczba wejść: 6071
Metryka strony
Data publikacji : 07.05.2013 Data modyfikacji : 24.03.2021
Rejestr zmian
Osoba publikująca: Alicja Chrzanowska
Biuro Informatyki i Obsługi Urzędu
Autor : Alicja Chrzanowska