-
Urząd wojewódzki
- Dane teleadresowe
-
Wydziały
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Wydział Organizacji i Rozwoju
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
-
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
- Oddział Kontroli i Nadzoru w Pomocy Społecznej
- Oddział Nadzoru i Kontroli Wspierania Rodziny
- Oddział Pracy
- Oddział Wyższych Kadr Medycznych
- Oddział Zabezpieczenia Społecznego
- Oddział Zdrowia Publicznego i Statystyki Medycznej
- Oddział Koordynacji Świadczeń
- Samodzielne Stanowiska Naczelnego Lekarza Uzdrowiska
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Zespół Ochrony Informacji Niejawnych
- Zespół do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej
- Dyspozytornia Medyczna
- Prawne podstawy działalności
- Statut, Regulamin
- Majątek urzędu
- Budżet Wojewody
- Administracja
- Delegatury Urzędu
- Oświadczenia o stanie majątkowym
- Regulamin używania kart płatniczych
- Sprawy do załatwienia w urzędzie
- Dziennik Urzędowy i Akty prawne
- Rejestry, ewidencje, archiwa
- Kontrole i audyt wewnętrzny
- Zamówienia publiczne
- Ogłoszenia
- Obwieszczenia
- Programy
- Praca w DUW
- Dostęp do informacji publicznej
- Koordynator dostępności
Oddział Kontroli i Nadzoru w Pomocy Społecznej
Oddział Kontroli i Nadzoru w Pomocy Społecznej
Kierownik Oddziału:
Ewelina Zygmunt
tel.: 71 340 69 54
Zadania Oddziału:
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i województwa, w tym nad jakością działalności jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz nad jakością usług, dla których minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego określił standardy, a także nad zgodnością zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z wymaganymi kwalifikacjami.
- kontrola jakości usług, o których mowa w pkt 1, wykonywanych przez podmioty niepubliczne, na podstawie umowy z organami administracji rządowej i samorządowej.
- kontrola placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w zakresie standardów usług socjalno-bytowych i przestrzegania praw tych osób, prowadzonych: a) w ramach działalności statutowej, b) na podstawie przepisów o działalności gospodarczej.
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem w drodze decyzji administracyjnych zezwoleń na prowadzenie: a) domów pomocy społecznej, b) placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej.
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego dotyczących zabezpieczenia społecznego w tym świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz zasiłków dla opiekunów, świadczeń wychowawczych.
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem kar z tytułu niezrealizowania zaleceń pokontrolnych lub prowadzenia bez zezwolenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku.
- pomoc prawna i merytoryczna przy organizacji ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi bez względu na podmiot prowadzący.
- przyjmowanie oraz analiza skarg i wniosków na usługi świadczone przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej.
- uczestnictwo w pracach Rady Terenowej ds. Społecznej Readaptacji i Pomocy Skazanym.
- prowadzenie rejestrów:
a) domów pomocy społecznej,
b) placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym oraz przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej,
c) jednostek specjalistycznego poradnictwa,
d) miejsc, w których gmina udziela tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowniach oraz ogrzewalniach - prowadzenie wykazu ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi - środowiskowych domów samopomocy.
- koordynowanie, w ramach systemu pomocy społecznej, działań w zakresie zapobiegania handlowi ludźmi oraz zapewnienia wsparcia ofiarom handlu ludźmi.
liczba wejść: 8119
Metryka strony
Data publikacji : 19.11.2012 Data modyfikacji : 03.12.2019
Rejestr zmian
Osoba publikująca: Alicja Chrzanowska
Biuro Informatyki i Obsługi Urzędu
Autor : JSK